leva.

Jag vill in i en annan värld. In i en värld full av fluffiga små rosa moln bland fluffiga små kaniner och fluffiga små glassar.

Jag vill leva utan mina tankar. Utan det djupa, utan tvekan, utan tvivel, utan likgiltiga synonymer och knasiga metaforer.

Jag vill fly från vardagen. Kasta mig ut i något nytt, något oförutsägbart, något galet, något märkvärdigt, något lyckligt.

Jag vill inte dömmas. Inte granskas, inte litas på, inte tas för given, inte följas, inte tros vara den som är visad.

Jag vill måla, skapa, sjunga, spela, ut, nytt, dra, försvinna, visa, vara, kunna, våga, tro, skratta, känna värme, vara säker, kämpa, börja, förbluffa, förtvivla, minnas, bli, vinna ...

Jag vill vara tillräcklig för mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0